Bpact
Context
Bpact is een panel voor maatschappelijke impact. Via het panel geven mensen hun mening over relevante onderwerpen. Zo werken ze mee aan een betere toekomst. In oktober/november 2020 lanceerde Bpact een Corona Monitor-enquête in samenwerking met de Universiteit van Hasselt. Ook heel wat gemeenten tekenden hier voor in. Om met deze survey een zo groot mogelijke reach én een optimale conversie te bereiken, schakelde het panel onze hulp in.
Uitdaging
Zoveel mogelijk mensen aanzetten om mee te doen aan de Corona Monitor-enquête
Zo’n hoog mogelijke conversie halen van personen die de enquête hebben ingevuld naast vaste Bpact-leden
Een advertentiestrategie uitwerken
Advertenties opmaken die niét de woorden ‘corona’ en ‘covid’ bevatten (Facebook policy)
Insights verwerven voor toekomstige campagnes (werken we best met foto of video? Welke leeftijd voelde zich het meest aangesproken? Welk type advertentie converteerde het best?)
Alle resultaten en statistieken overzichtelijk tracken via een dashboard
Dit alles in zo weinig mogelijk tijd
Aanpak
Kick-offmeeting om de campagne te bespreken ✅
Tracking / pixels / dashboard opzetten ✅
Advertentie-accounts opzetten ✅
Verschillende types advertenties opmaken ✅
Ads lanceren naar een zo breed mogelijk publiek ✅
Aangepaste ads lanceren op basis van leeftijdscategorie ✅
Regionale ads lanceren met aangepaste boodschap per gemeente ✅
Retargeting-ads opzetten via Facebook Pixel ✅
A/B-testing uitvoeren met video- en foto-advertenties ✅
Lead ads opzetten naar Bpact-leden zelf (via een Zapier-connectie naar Mailchimp) ✅
Resultaat
Op 23 dagen hebben we 1.885.107 weergaven op Facebook & Instagram gehaald met uiteindelijk +3500 ingevulde Corona Monitor-enquêtes (via paid ads) en +1000 extra inzendingen van Bpact-leden zelf. De campagne scoorde zodanig goed dat we de aanpak mochten doortrekken voor Wallonië. Daarnaast verzamelden we heel wat interessante learnings voor Bpact die hun positie alleen versterken in de toekomst. 💪
De goede samenwerking leidt nu zelfs tot een extra opdracht van Bpact voor Mille Marketing. To be continued…