Heatsail

Heatsail x Mille Marketing

Context

Heatsail is een Belgisch designbedrijf dat het verlichtings-, verwarmings- en coolingsegment volledig heeft hertekend. Hun absolute bestseller: de DOME, een eyecatcherlamp met ingebouwde verwarming. Het product verkoopt zodanig goed, dat Mille Marketing de vraag kreeg om een campagne uit te denken rond hun 10.000ste (!) Dome. Ook wil Heatsail bepaalde delen van Duitsland bereiken met een brand awareness-campagne. Uit onze eerste analyse blijkt echter dat de huidige website echt niet volstaat: die moet duidelijker, vollediger én moet intern aanpasbaar zijn. Mille to the rescue!

Uitdaging

  • De website duidelijk, volledig en mobile friendly maken

  • Interne aanpassingen aan de website mogelijk maken

  • Campagne uitdenken om de verkoop van de 10.000ste DOME te vieren

  • Brand awareness-campagne uitrollen in Duitsland

  • Video manual uitwerken voor de Heatsail-afdeling in de VS

Aanpak

Website

  • Nieuwe website maken in Wordpress Elementor: duidelijk, aanpasbaar, mobile friendly én multilingual ✅

Campagne 10.000ste DOME

  • Organische giveaway uitdenken ✅

  • Wedstrijdreglement opstellen ✅

  • Visuals, copy, teaser & actieplan uitwerken ✅

  • Giveaway lanceren op Instagram

Awarenesscampagne in Duitsland

  • Doelgroep bepalen: 5 grote Duitse regio’s, +35-jarigen met een premium designinteresse ✅

  • Gerichte social media-campagnes opzetten via Facebook & Instagram

  • Funnel uitwerken met 3 fases ✅

    • Fase 1 – awareness: focussen op fijne thuismomenten ✅

    • Fase 2 – traffic: focus op productdetails ✅

    • Fase 3 – retargeting: vind Heatsail-dealers in jouw buurt ✅

Video manual

  • 30-stappen-handleiding omzetten naar een geanimeerde video (on-going)

DOMEPendantExtremis1.jpg

Resultaat

Website 💻

In slechts één maand stond de volledig vernieuwde website online. Eén maand later klokt Heatsail al af op +13.000 bezoekers op de nieuwe site.

Giveaway 🎁

In één week tijd behaalden we de volgende indrukwekkende cijfers:

  • 172.900 impressies

  • 10.750 profielbezoeken

  • 6500 comments

  • 3500 likes

  • +3000 (!) extra volgers

En dat allemaal met een advertentiebudget van €0, want alles werd organisch verspreid.

Brand awareness-campagne 🇩🇪

Deze campagne loopt momenteel nog, maar we delen met plezier deze voorlopige resultaten (tussen 23 april ’21 en 14 mei ’21):

  • De advertentie is al 364.567 keer getoond

  • Uit dat cijfer komen 19.772 clicks voort

  • Wat zorgt voor een straffe click-through rate (CTR) van 5,42%

  • De ‘partner locator’-pagina op de website van Heatsail is 6.898 keer aangeklikt

In deze korte periode zijn er zelfs heel wat nieuwe partneraanvragen geweest, wat niet eens het doel was van deze campagne – maar een hele mooie added bonus is.  

Previous
Previous

QbD: video client case

Next
Next

Flying Service