Alfa Thermo
Context
Heb je op een warme zomerdag al eens gedacht: “Had ik nu maar airco”? Alfa Thermo to the rescue! Deze Daikin Super Dealer zorgt altijd voor een aangenaam binnenklimaat.
Dat team Alfa Thermo heel goed is in wat ze doen, weten we bij Mille uit ervaring: hun producten zorgen hier op kantoor voor de nodige verkoeling (en verwarming in de winter)😎. En wij zijn láng niet de enige happy client.
Een topmerk dat het absoluut verdient om in de spotlights te staan, dus. En daar zorgt Mille ondertussen al 2 jaar voor – met resultaat. Van een gloednieuwe website tot targeted Google Ads: see for yourself! 👇
Uitdaging
Een beeldbank aanleggen van foto’s en video’s
Een advertisingstrategie ontwerpen en uitvoeren
Een nieuwe website creëren
Een lead generation tool ontwerpen
E-mailmarketing opzetten
Offline marketing verkennen zoals brochures
Actief inzetten op Google reviews
Testen van B2B-verkoop via LinkedIn
Aanpak
Let’s get visual
Fotoshoots om alle medewerkers in beeld te brengen ✅
Company video shooten ✅
Gemaakte foto’s en video’s vertalen naar content voor advertenties ✅
Een upgrade op het www
Design en development van nieuwe website ✅
Inzetten op gamification met een online calculator als lead generation tool ✅
Experimenteren met online marketing…
Opstarten van heel regionale ads op Google en Meta (Facebook & Instagram) ✅
Verzamelen van Google reviews via nurture mailings ✅
Testen van een B2B-campagne via LinkedIn ✅
Na analyse stopgezet door hoge kosten en moeilijkere conversie: mooi voorbeeld van trial & error
om tot de beste marketingmix te komen
… Én offline marketing
Creatie van brochures om zeer lokaal te bussen na een installatie in een omliggende straat ✅
Resultaat
Mille verzorgt ondertussen al 2 jaar de marketing voor Alfa Thermo. And we’re still going strong! Dit leverde het Alfa Thermo al op:
⭐️ Positieve reviews
In totaal verzamelden we al 145 (!) authentieke en positieve reviews sinds de start van onze samenwerking. Niet alleen een kroon op het werk van Alfa Thermo, maar ook heel belangrijk als social proof.
🏠 Sterke regionale strategie
Alfa Thermo blijft graag lokaal, en met succes. De online advertenties zorgen voor 75% van de leads. Ook de lokaal uitgedeelde flyer doet zijn werk.
🎲 Lang leve gamification
Airco in mijn huis, quanta costa? Mensen willen het duidelijk graag weten, want de calculator op de website is populair. Door een strakke automated follow-up haalt Alfa Thermo ook hier een mooie conversie uit.
🔜 What’s next?
Meer van hetzelfde, want wat we doen, werkt! Al blijven we natuurlijk continu onze strategie evalueren. Enne… Laat die hittegolven maar komen: it’s good for business!