Blink Charging
Context
Goodbye Blue Corner, hello Blink Charging Belgium! We zijn erg blij dat we onze jarenlange samenwerking met deze Belgische pionier in elektrisch laden mogen uitbreiden met een internationale rebranding.
Blink Charging Belgium & Mille go way back. Al sinds 2021 ondersteunen we deze grote speler met all things marketing & employer branding. Hoogtepunt van hun groei: de overname door het beursgenoteerde bedrijf Blink Charging. En daar hoort nu ook een nieuwe look bij.
Van de website en het supportportaal tot brochures, e-mailadressen, foto’s, video’s en zelfs laadpalen: Mille was in charge van de volledige rebranding. Ook inbegrepen: nieuwe brand awareness-campagnes. En het resultaat? Dat spot je vanaf nu gewoon op straat! ⬇️
Uitdaging
Projectmanagement van de volledige rebranding
Aansturen en opvolgen van interne en externe partners
Een aangepaste Blink website lanceren
Alle bestaande assets aanpassen naar de juiste branding
Brand awareness creëren rond de nieuwe naam en nieuwe look
Aanpak
Een gestructureerde communicatie
Wekelijkse statusmeetings met Blink Charging ✅
Vaste aanspreekpunt van externe partners ✅
Beheren en opvolgen van interne en externe deadlines ✅
Een gefaseerde nieuwe look
De bestaande websitecontent omzetten naar een aangepaste website ✅
Rebranding briefen en opvolgen van alle communicatie-assets: supportplatform, brochures, e-mailadressen, online advertenties, … ✅
Nieuwe foto’s en video’s shooten binnen de juiste branding ✅
Nieuwe wrapping van laadpalen designen, briefen en opvolgen ✅
Een extra boost in brand awareness
Nieuwe paid advertentiecampagnes met focus op merkbekendheid lanceren ✅
Search Engine Optimization (SEO) door searches op ‘Blue Corner’ om te leiden naar Blink Charging en aangepaste Google Ads (SEA) ✅
Aanwezigheid op beurzen
Resultaat
📈 Groei
Sinds onze samenwerking is Blink Charging Belgium gegroeid van 25 naar 125 werknemers and counting. Hoe ze dat talent hebben aangetrokken? Lees hier hoe Mille deze Employer Branding Boost heeft aangepakt.
🔍 Brand awareness
De eerste 1000 laadpalen kregen alvast een upgrade naar de nieuwe branding, wat betekent dat Blink Charging steeds zichtbaarder wordt in het straatbeeld. Heb jij er al eentje gespot?
Daarnaast zorgen always-on advertenties op sociale media ervoor dat de nieuwe brand steeds vertrouwder wordt.
🔜 Up next
Van blauw naar groen: elke bestaande laadpaal krijgt een nieuwe Blink-wrap. Daarnaast volgen ook nog leuke gadgets om mee te nemen naar beurzen waar we uitpakken met onze nieuwe branding.
🚗 Focus
Door de rebranding aan Mille over te laten, had Blink meer ruimte om op de interne veranderingen te focussen. Zo kunnen ze fully charged verder groeien als internationale en innovatieve speler op de EV-markt.