Belgomalt / Boortmalt
Context
Belgomalt is een onderdeel van Boortmalt, wereldleider op vlak van moutproductie.
Met Belgomalt wilt het bedrijf een stap verder gaan en het Belgische brouwgerst opnieuw in de kijker zetten. Als pionier op vlak van innovatie wil de organisatie ook verder experimenteren met mout. Zo lanceerden ze in 2021 een nieuwe moutserie: Creative Series. And that’s where we came in.
Belgomalt wou brand awareness & leads genereren bij craftbrouwers in de Benelux voor de Creative Series. De eerste batch van de nieuwe serie heet ‘“winter infusion”: mout gekweekt in kaneel, steranijs, kruidnagel enzovoort. Daarmee creëert de infusion een winterse smaak die uniek is in de markt.
Uitdaging
100 relevante e-mailadressen verzamelen als vertrekpunt voor sales
De meest kwalitatieve leads een gratis sample van de nieuwe infusie opsturen
Een advertisingstrategie uitwerken (LinkedIn & Facebook/Instagram)
Een CRM-platform opzetten
Een landingspagina maken voor Creative Series
Richtlijnen opstellen voor sociale media
Alle resultaten & statistieken overzichtelijk tracken via een dashboard
Aanpak
Kick-offmeeting over de campagne ✅
Tracking / pixels / dashboard opgezet ✅
Advertentie-accounts opgezet ✅
Shiny & effectieve CRM opgestart via Hubspot ✅
E-mailmarketing opgezet via Mailchimp ✅
Mock-up en design van landingspagina (in drie talen) ✅
Verschillende types advertenties opgemaakt ✅
Sponsored InMails in drie talen verstuurd via LinkedIn ✅
Retargeting van Facebook- (pixel) & Instagram-advertenties (met video & visuals) ✅
Resultaat
Op 25 dagen hebben we +10.000 craftbrouwers in de Benelux bereikt. Daaruit kwamen
288 e-mailadressen, en naar meer dan 50 daarvan verzonden we een sample. Doel geslaagd dus. Cheers! 🍺