Belgomalt / Boortmalt

Belgomalt x Mille Marketing
 

Context

Belgomalt is een onderdeel van Boortmalt, wereldleider op vlak van moutproductie.

Met Belgomalt wilt het bedrijf een stap verder gaan en het Belgische brouwgerst opnieuw in de kijker zetten. Als pionier op vlak van innovatie wil de organisatie ook verder experimenteren met mout. Zo lanceerden ze in 2021 een nieuwe moutserie: Creative Series. And that’s where we came in.

Belgomalt wou brand awareness & leads genereren bij craftbrouwers in de Benelux voor de Creative Series. De eerste batch van de nieuwe serie heet ‘“winter infusion”: mout gekweekt in kaneel, steranijs, kruidnagel enzovoort. Daarmee creëert de infusion een winterse smaak die uniek is in de markt.

 

Uitdaging

  • 100 relevante e-mailadressen verzamelen als vertrekpunt voor sales

  • De meest kwalitatieve leads een gratis sample van de nieuwe infusie opsturen

  • Een advertisingstrategie uitwerken (LinkedIn & Facebook/Instagram)

  • Een CRM-platform opzetten

  • Een landingspagina maken voor Creative Series

  • Richtlijnen opstellen voor sociale media

  • Alle resultaten & statistieken overzichtelijk tracken via een dashboard

Boortmalt x Mille Marketing
 

Aanpak

  • Kick-offmeeting over de campagne ✅

  • Tracking / pixels / dashboard opgezet ✅

  • Advertentie-accounts opgezet ✅

  • Shiny & effectieve CRM opgestart via Hubspot ✅

  • E-mailmarketing opgezet via Mailchimp ✅

  • Mock-up en design van landingspagina (in drie talen) ✅

  • Verschillende types advertenties opgemaakt ✅

  • Sponsored InMails in drie talen verstuurd via LinkedIn ✅

  • Retargeting van Facebook- (pixel) & Instagram-advertenties (met video & visuals) ✅

 
Belgomalt_CreativeSeries copy.png
 

Resultaat

Op 25 dagen hebben we +10.000 craftbrouwers in de Benelux bereikt. Daaruit kwamen
288 e-mailadressen, en naar meer dan 50 daarvan verzonden we een sample. Doel geslaagd dus. Cheers! 🍺

Previous
Previous

Cpaint

Next
Next

Cantata