Cantata

MILLE MARKETING shoot - niccola.be-165.jpg
 

Context

Cantata is een grote speler in de koffie- en theewereld. In de 15 jaar dat ze actief zijn, baten ze meer dan 300 koffie-, thee- en giftshopwinkels uit in Rusland. Ondertussen hebben ze ook winkels in Frankrijk & België. Achter Cantata zit onder andere coffeeRoots, een prachtige Belgische koffiebranderij die vanuit Antwerpen de wereldmarkt bedient. Cantata heeft sinds enkele jaren ook een Belgische webshop, al staat die omgeving nog niet op punt, met als resultaat een beperkte bekendheid en verkoop. Aan ons dus om hun e-commerce een enorme boost te geven.

 

Uitdaging

  • Shopify-omgeving op punt stellen

  • Een social-media-structuur uitwerken

  • De USP’s & doelgroepen van Cantata bepalen

  • Een contentstrategie uitwerken

  • Goede content creëren voor de website

  • E-mailmarketing opzetten

  • Een advertentiestrategie uitdenken en uitrollen

  • De (online) brand awareness van Cantata vergroten

MILLE MARKETING shoot - niccola.be-164.jpg
 

Aanpak (on-going)

  • Kick-offmeeting over het project ✅

  • Analyse van de huidige social-media-aanpak

  • Social media guidelines opstellen ✅

  • Bestaande tools connecten

  • Shopify-omgeving optimaliseren: UX & andere aanpassingen ✅

  • Experimenteren met Facebook & Instagram ads

  • Plan van aanpak voor de zomer opmaken ✅

  • Dashboards opzetten ✅

  • Videomarketing opstarten ✅

  • Facebook & Google ads finetunen en monitoren ✅

  • Workshops & trainingen rond e-mailmarketing

  • Workshops & trainingen rond social media & contentkalender ✅

  • Analyse & boost van verkoop via bol.com

  • Influencer marketing opstarten ✅

  • PR-campagnes opstarten ✅

  • Awareness campagnes voor opening nieuwe winkels

  • Uitrol naar Wallonië & Nederland opstarten (on-going)

  • Uitrol Amazon (on-going)

 
MILLE MARKETING shoot - niccola.be-184.jpg
 

Resultaat

Deze marketing boost is nog niet afgerond, maar heeft al wel mooie resultaten opgeleverd:

OMZET 📈

Voor onze samenwerking verkocht Cantata al producten via bol.com. Wij gaven hun verkoop op dat platform een boost. Hun omzet op bol.com verzestienvoudigde (x16) dankzij onze hulp. Op hun eigen website hebben we hun Shopify-omgeving gefinetuned, wat zorgde voor een +drie keer zo grote maandelijkse omzet.

ADS 💸

De ROAS (return on ad spend) van Cantata ging van 1.5 naar 3.25. Dat betekent dat ze 300 euro halen uit elke 100 euro die ze investeren in advertenties.

INTERNE WERKING 🧑🏻‍💻

Binnen Cantata bouwden we een marketingteam uit dat zich bezighoudt met de day-to-day van hun marketingstrategie. Ze beheren eveneens hun eigen social media en doen zelf aan community management. Dit interne team begeleiden wij met wekelijkse calls, maar ze voeren ondertussen alle heavy lifting zelf uit.

Cantata deed voor onze samenwerking nog niet aan e-mailmarketing. Wij zorgden voor een connectie tussen hun webshop en e-mailprogramma Mailchimp, wat nu zorgt voor tweemaandelijkse nieuwsbrieven. Uit elke mail komt een mooie omzet. Mille Marketing stelde templates op en legde de werking van het platform uit. Nu zet Cantata dit zelf verder.

CAMPAIGN BOOST 🚀

Binnen deze Marketing Boost deden we ook enkele keren een Campaign Boost om een nieuwe fysieke winkel van Cantata te lanceren. Wij ondersteunden hen dan via online kanalen (PR, digital marketing) om offline een nieuwe vestiging te openen.

Previous
Previous

Belgomalt / Boortmalt

Next
Next

Monitor HR