Monitor HR

MILLE MARKETING shoot - niccola.be-43.jpg
 

Context

Monitor HR is een HR-adviseur met 3 grote diensten: recruitment, talent management & HR on demand. In totaal hebben ze 3 kantoren, 17 werknemers en +400 klanten. Elk jaar geniet de HR-expert van een mooie groei, maar in de 20 jaar van hun bestaan deden ze nog nooit eerder aan marketing. Dat zorgt onder andere voor een inconsequent beheer van social media & een verouderde branding. Daarnaast is het huidige cliënteel niet altijd op de hoogte van het brede servicepakket dat Monitor HR aanbiedt. Time to shake it up!🕺

 

Uitdaging

  • Consistentie creëren in hun communicatie & sociale media

  • De socialemediakanalen een welverdiende update geven

  • Top-of-mind blijven bij klanten en prospecten

  • Nieuwe branding creëren

  • Een contentstrategie uitdenken en uitrollen

  • De in-house kennis van sociale media vergroten

MILLE MARKETING shoot - niccola.be-29.jpg
 

Aanpak (on-going)

  • Huisstijlgids creëren ✅

  • Social media guidelines opstellen ✅

  • Trainingen rond sociale media organiseren ✅

  • Social media templates creëren (Canva) ✅

  • E-mailmarketing opstarten ✅

  • Cross-selling van de verschillende diensten bij huidige klanten ✅

  • Thought leadership via contentcreatie van blogs, e-books, video’s, testimonials, … ✅

  • Videomarketing opstarten 🔜

 
MILLE MARKETING shoot - niccola.be-152.jpg
 

Resultaat

De Marketing Boost bij Monitor HR is nog volop aan de gang, maar er veranderde ondertussen al heel wat voor het bedrijf:

INTERNE STRUCTUUR🧑🏻‍💻

We bouwden binnen Monitor HR een marketingteam uit. We zijn gestart met wekelijkse calls om hen te begeleiden, en ondertussen is één call per maand zelfs voldoende. Dit team implementeert de uitgewerkte guidelines op social media en op de website. Meer in-house kennis over social media: check. Daarnaast koppelden we een externe copywriter aan het bedrijf die Monitor HR nu goed kent. Een keer per maand vindt een brainstorm rond nieuwe content plaats, en dat wordt dan doorgegeven aan de copywriter. Ook voor grafisch design & branding schakelden we externe specialisten in, die nog steeds samenwerken met de HR-adviseur.

E-MAILMARKETING 📥

Monitor HR begon echt helemaal van nul op vlak van marketing. Zo verliep de sales voor onze samenwerking integraal via de CEO van Monitor HR. Hij belde alle 400 klanten het hele jaar door gewoon op. Daar kroop natuurlijk veel tijd in. Wij losten dat op met digitale flows, en daar maakt e-mailmarketing een groot deel van uit. Zo konden we oude klanten heractiveren: zij waren Monitor HR vergeten, maar zijn nu opnieuw actiever klant. Daarnaast blijft Monitor HR via e-mailmarketing nu ook top-of-mind bij klanten en prospects.

MULTI-CHANNEL-AANWEZIGHEID📍

Vroeger deed Monitor HR alles via de telefoon. Nu onderhouden ze hun sociale media, sturen ze regelmatig e-mails uit en houden ze hun website up-to-date. Ze zijn dus multi-channel aanwezig. Zo verspreiden ze hun vacatures wel via de website, maar hebben we via LinkedIn en Facebook een flow opgezet om ze ook via die kanalen aan de juiste doelgroepen aan te bieden. Welcome to the digital age, baby!

Previous
Previous

Cantata