ROS Belux

Mockup_Ros.png

Context

Het bedrijf ROS Belux gebruikt een reparatiesysteem dat ladders van magazijnrekken herstelt. Het systeem is gepatenteerd, gecertificeerd, uniek én op maat gemaakt zodat bedrijven met beschadigingen dankzij ROS snel weer een veilige omgeving kunnen creëren voor hun medewerkers. Alleen: niet veel mensen weten dat je magazijnrekken kan (laten) herstellen, en gaan er dus ook niet naar op zoek.

Het is dus aan ROS om actief bedrijven aan te spreken. Hun salesproces was zeer oldskool: een verkoper ging elke dag op roadtrip in Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg om in grote bedrijven de contactgegevens van de magazijnverantwoordelijke te vragen. Best case scenario: een afspraak als resultaat. De organisatie was dus niet meteen marketing-driven.

Daarom schakelde ROS Mille Marketing in om dit proces efficiënter te maken via (digital) marketing, om zo nieuwe deuren te openen voor sales. Challenge accepted - maar ook mission accomplished? Ontdek het hieronder 👇

Uitdaging

  • De website een grondige update geven (zo is er geen duidelijke contactpage en ontbreekt er info op de site)

  • Een CRM-systeem opzetten

  • Voor het eerst adverteren op Google, Facebook & LinkedIn

Aanpak

Website

  • Kick-off meeting ✅

  • 1 designronde + 1 feedbackronde ✅

  • Programmeren van de website ✅

  • Invulling met copy & content ✅

  • Launch ✅

Inspectie.jpg

Lead generation testcampagnes

  • Opzet CRM-systeem (Hubspot) ✅

  • CRM-workshop bij ROS zodat ze zelf met het systeem aan de slag kunnen ✅

  • Opstart Google Ads (key word research & klaarzetten campagnes

    • Fun fact: we lanceerden ook Google-campagnes richting bedrijven die nieuwe magazijnrekken wouden aankopen, om alvast te laten weten dat je die bij beschadiging kan laten herstellen door ROS

  • Creatie LinkedIn-pagina

  • Uitwerken e-book met 8 tips voor de veiligheid van je magazijn (geschreven op basis van research bij enkele grote klanten) ✅

  • Creatie aparte landingspagina voor de aanvraag van een veiligheidsscan van je magazijn ✅

  • Lancering InMail-campagne via LinkedIn in Vlaanderen & Wallonië naar de juiste doelgroep ✅

  • Opstarten retargeting-campagne via Facebook naar websitebezoekers ✅

  • Opstarten e-mail-marketingcampagne naar de juiste doelgroep ✅

Ipad_EbookMockup_V2.png

Resultaat

Website

In 2 maanden tijd bouwden we een volledig nieuwe website voor ROS, van brainstormfase tot finale oplevering.

Lead generation

De digital marketingcampagnes leverden in 3 maanden tijd de volgende resultaten op:

  • 10 leads uit e-mailmarketing

  • 7 leads uit Google Ads

  • 6 leads uit de InMail-campagne via LinkedIn

  • 15 leads uit de Facebookcampagne (retargeting)

In totaal verzamelden we 38 leads van bedrijven zoals: Katoen Natie, FUJIFILM, Audi, Decathlon Belgium, DHL Express België, Distrilog, Essers, Agfa Gevaert, Didak, …

Met die leads kan #teamsales nu gericht aan de slag. Mission accomplished! 🚀

Previous
Previous

Resor - vastgoedproject

Next
Next

QbD: video client case