House of Hospitality

 

Context

“What if the best of Belgian hospitality united?” Die vraag stelde het team achter Flying Service zich in 2024. Het resultaat? House of Hospitality. Onder deze naam komen zes gevestigde waarden in de hospitalitysector samen: Flying Service, Kitchen Staff, Djobz, Hels, Mira & Blackfisk.

Door al deze expertise onder één dak te plaatsen, biedt House of Hospitality een totaaloplossing aan hun B2B-klanten. Maar: hoe lanceer je zo’n nieuw initiatief with a bang? Alles begint bij een sterke look & feel, een duidelijke website en een strategisch launch plan. Echt iets voor Mille, dus! 💪 

We zijn al from scratch betrokken bij de lancering van House of Hospitality en verzorgen nog altijd alle communicatie. Extern, maar ook intern: als groep moet je elkaar namelijk ook leren kennen. Benieuwd wat we allemaal hebben gedaan voor HoH? Scroll down, baby!

 

Uitdaging

  • Structurele ondersteuning voor all things marketing bieden

  • Een strategisch lanceerplan uitwerken

  • Een visuele identiteit ontwerpen (branding)

  • Een nieuwe website ontwerpen

  • Een brochure schrijven en designen

  • Een video scripten en shooten

  • Beeldmateriaal maken voor elk bedrijf

 

Aanpak

De juiste communicatiedragers

  • Creatie en ontwerp van branding en bijhorende guidelines ✅

  • Mock-up en development van de website

  • Copy en design van high-end brochure

  • Copy en opmaak van mailings naar bestaande én potentiële klanten ✅

  • Persbericht en beeldmateriaal bij de juiste mensen krijgen ✅

  • Aanwezig zijn op de passende sociale media: Instagram & LinkedIn ✅

Video als grootste launch asset

  • Shooting days (foto & video) bij de bedrijven onder HoH ✅

  • Concept & creatie van een launch video

  • Storytelling via een voice-over, gegenereerd met AI

Launch events for maximum momentum

  • Interne launch met alle bedrijven van HoH samen, om gemotiveerd onder hetzelfde dak aan een nieuw hoofdstuk te beginnen ✅

  • Externe launch tijdens het prestigieuze Gault&Millau-event ‘Culinairy Innovators 2024’ in de Verbeke Foundation – een perfect match met de doelgroep ✅

Advies en ondersteuning every step of the way

  • Adviseren over aanwezigheid op Instagram & LinkedIn, linken van bestaande accounts, aanpassen van bio’s, … ✅

  • Regelmatig statusmeetings om opgestelde deadlines te halen  ✅

  • Mee nadenken over de interne aanpak van de launch ✅

  • Voorstel om brochure digitaal aan te bieden op de website als lead generation-tool

 
 

Resultaat

📣 Brand awareness

Dankzij een geslaagde teasingcampagne op sociale media en een launchmoment bij de juiste doelgroep nam House of Hospitality een vliegende start. Onder andere Gault&Millau schreef over deze “krachtige alliantie in de event- en hospitality-industrie”.

💻 Kant-en-klare marketing assets

Alle assets lagen klaar voor HoH op het moment van de launch: een frisse brand guide, een afgewerkte website, een uitgebreide brochure en een uniforme aanwezigheid op sociale media. Ook de mailings pasten perfect in het plaatje.

📸 Kwalitatief beeldmateriaal

Van elke gevestigde waarde binnen HoH zijn foto’s en video’s gemaakt, en dat in dezelfde stijl. Dit materiaal kan oneindig repurposed worden en zorgt ook voor uniformiteit binnen de bedrijven.

🔜 Up next

We blijven werken aan de brand awareness van House of Hospitality met de bestaande assets. Die vullen we later misschien aan met targeted ads op sociale media.

🥂 One team

De aanpak en voorbereiding voor de launch vormde meteen een eerste project voor de HoH-crew. Samen met Mille gingen ze op zoek naar de juiste visuele stijl en klopten ze af op een missie waar iedereen achter staat. Putting the ‘house’ in ‘House of Hospitality’? ’t Zal wel zijn. Together, we serve excellence!

Previous
Previous

Blink Charging

Next
Next

Blue Corner