Blue Corner: Marketing Boost

 

Context

Blue Corner is een Belgische pionier op vlak van elektrisch laden. Ze maken het mogelijk voor elke bestuurder om een elektrische auto thuis, op het werk of onderweg op te laden. Zo dragen ze hun steentje bij aan een duurzame samenleving.

In 2021 is Blue Corner overgenomen door het beursgenoteerde bedrijf Blink Charging. Tel dat op bij de steile groei van electric vehicles op de automarkt, en je begrijpt dat Blue Corner door de grote vraag voor een aantal uitdagingen staat. Op vlak van software, hardware en klantensupport, maar ook op vlak van marketing. De website is verouderd, er ligt geen communicatieplan en er is geen intern marketingteam.

Klinkt als een job voor Mille! Sinds 2021 focussen wij ons op het marketingluik. Onze missie: Blue Corner doen uitgroeien tot de grootste speler in de Benelux. Hoe dat verloopt? Start reading πŸ‘‡

 

Uitdaging

  • Structurele ondersteuning voor all things marketing bieden

  • Een nieuwe website ontwerpen

  • Informatieve brochures opstellen in 3 talen

  • Oplossing zoeken voor de nood aan support bij hun vele klanten

  • Een online advertentiestrategie bepalen en uitrollen

  • Een PR- en communicatieplan uitwerken

 

Aanpak

Geregelde contactmomenten

  • Wekelijkse statusmeetings βœ…

  • Maandelijkse offline communicatiemeetings βœ…

  • Last minute meetings bij crisis situaties βœ…

Een langetermijnvisie op communicatie

  • Jaarplan voor de communicatie opstellen βœ…

  • Een KPI- en rapportagestructuur uitwerken βœ…

  • Fotoshoots organiseren βœ…

  • Samenwerken met een PR-agency om persberichten te verspreiden βœ…

  • De SEO-ranking optimaliseren (metatekst, titels, paginarankings, blogs, …) βœ…

  • Mock-up en development van nieuwe internationale website βœ…

  • E-mailmarketing opstarten met templates, tools en nurture flows βœ…

  • Creatie productbrochures in 3 talen βœ…

  • Communicatie en marketing afstemmen met de USA (Blink Charging) βœ…

Lead generation

  • Advertentie-accounts opzetten βœ…

  • Google Ads: keyword research + lancering ads in BE & NL βœ…

  • Advertentiecampagnes op sociale media lanceren βœ…

  • Implementatie CRM-systeem (Hubspot) βœ…

  • E-book schrijven, designen en verspreiden βœ…

Support voor klanten en prospects

  • Supportplatform voor hun klanten opbouwen en uitrollen βœ…

  • Connecties/API’s leggen tussen de website en Jira (interne ERP) βœ…

  • FAQ-artikels schrijven voor de website βœ…

 
 

Resultaat

πŸ“ˆ Groei

Sinds onze samenwerking is Blue Corner gegroeid van 25 naar 125 werknemers and counting. Hoe ze dat talent hebben aangetrokken? Lees hier hoe Mille deze Employer Branding Boost heeft aangepakt.

πŸ’» Structurele ondersteuning

Dankzij wekelijkse statusmeetings met het management van Blue Corner blijven we op koers en verzetten we heel wat werk dat anders intern zou blijven liggen. We hebben contact met alle diensten om te ondersteunen waar nodig (HR, IT, sales, management, product, …).

πŸ”œ Up next

Op dit moment zijn we druk bezig met how to-video’s en content management-systemen.

πŸš— Focus

Door de marketing volledig aan ons over te laten, kunnen de experts van Blue Corner volop focussen op waar het echt om draait: hun klanten en hun groei.

Previous
Previous

Blue Corner: Employer Branding Boost

Next
Next

Resor - vastgoedproject