Blue Corner: Employer Branding Boost

 

Context

Blue Corner is dé Belgische pionier op vlak van laadsystemen voor elektrische auto’s. Zoals je waarschijnlijk zelf al hebt gemerkt, rijden er daar steeds meer van rond. Daarom deed Mille voor Blue Corner al een broodnodige Marketing Boost, waar je hier alles over kan lezen.

Met de steile groei van de sector ontstond ook de nood aan meer medewerkers bij Blue Corner. Dat bleek een challenge, want de juiste mensen vonden hun weg niet naar het duurzame bedrijf. Gelukkig vonden ze snel de oplossing: Mille opnieuw inschakelen, of course! Deze keer voor een Employer Branding Boost.

 

Uitdaging

  • Een aparte website opzetten voor vacatures

  • Beeldmateriaal maken en monteren in korte, krachtige video’s

  • Online advertenties opzetten om potentiële kandidaten te bereiken

  • Flow uitdenken om sollicitaties zo efficiënt mogelijk te verwerken

 

Aanpak

  • Aparte jobtool voor de website, in samenwerking met Jobtoolz ✅

  • Systematisch video-opnames maken op evenementen en teambuildings ✅

  • Die opnames verwerken in korte, krachtige video’s

  • A/B-testing van social media ads: foto vs. video, korte vs. lange tekst ✅

  • Tweewekelijkse rapportage om kwaliteit van de sollicitaties te checken en advertenties bij te sturen ✅

  • Application Tracking Software toepassen om efficiënte flow uit te werken voor de sollicitaties ✅

 
 

Resultaat

📈 Groei

In minder dan 2 jaar tijd is Blue Corner gegroeid van 25 naar 125 medewerkers and counting. Ondertussen mogen we ook campagnes uitrollen voor hun vacatures in Amsterdam. Hartstikke leuk!

💰 Slim ingezet aanwervingsbudget

Ons motto in elke Employer Branding Boost? Spend smarter, not more.

We lichten een van de vele campagnes uit die we voor Blue Corner hebben gedaan: die voor de vacature van Customer Service Advisor. De online advertentiecampagne kostte 230 euro. Daar kwamen 23 sollicitaties uit voort. 10 euro per kandidaat, dus. Eén op de 20 sollicitaties was positief, en ondertussen is iemand uit die selectie aangenomen.

 Met een advertentiebudget van 230 euro heeft Blue Corner deze job dus ingevuld. Da’s een pak minder geld dan een recruiter zijn vaste fee. Just saying…

💡Brand awareness

Employer branding is een en-enverhaal. Elke online advertentie die een vacature uitlicht, zorgt tegelijkertijd voor brand awareness. Deze boost heeft dus ook het merk van Blue Corner verder versterkt. Potentiële kandidaten die later een laadpaal nodig hebben know where to go! 

Next
Next

Blue Corner: Marketing Boost